Blizne rzeźba Matki Boskiej w kościele pod wezwaniem Wszystkich Świętych
Figura Matki Bożej Pełnej Łaski z kościoła w Bliznem
Rzeźba znajduje się w niszy bocznego ołtarza, w lewej części nawy. Powstała prawdopodobnie w latach między 1515 a 1520. Wykonano ją z drewna lipowego i pomalowano. Stanowiła część grupy rzeźb głównego ołtarza, przedstawiających scenę Zwiastowania. Uważa się, że jest dziełem małopolskiego artysty, pozostającego pod wpływem twórczości Wita Stwosza.
Figura ma wysokość około jednego metra. Maria klęczy. Przed nią na pulpicie klęcznika leży rozłożona księga.
Maria odchyla głowę w stronę prawego ramienia. Na jej ramiona i plecy łagodnymi falami spływają włosy. Są jasnobrązowe. Natchniona twarz Marii ma bardzo jasną cerę. Uwagę przykuwa wyjątkowo wysokie czoło. Wyraźne łuki cienkich brwi są uniesione. Nadają one twarzy wyraz zdziwienia. Błękitne oczy w zamyśleniu spoglądają w dal. Wąski nos i usta tworzą wrażenie delikatności. Okrągła broda przechodzi w nieco pulchną szyję o skórze tak jasnej, że niewiele różni się od bieli sukni. Jej dekolt wykończony został złotą taśmą. Suknia ma prosty krój - wąskie rękawy, lekkie marszczenie od pasa. Maria składa modlitewnie drobne dłonie. Stykają się jedynie opuszkami palców.
Z ramion spływa wspaniały złoty płaszcz. Jego podszewka jest błękitna. Liczne fałdy osłaniają sylwetkę Matki Bożej od bioder w dół. Poła płaszcza leży na pulpicie klęcznika, przyciśnięta księgą. Fałdy tworzą liczne wybrzuszenia, ekspresyjne linie. Z jednej strony sprawiają wrażenie, jakby płaszcz od niechcenia został zarzucony na klęcznik. Z drugiej jednak – stanowią precyzyjnie zaplanowaną kompozycję. Jej kształt daje odczucie ruchu.
Otwarta księga ma ciemnoczerwone okładki i brązowe krawędzie kartek. Klęcznik wyłaniający się zza fałd płaszcza ma ciemnobeżowy odcień.
Całość wyraźnie sugeruje, że Maria oderwała się właśnie od lektury. Zwraca się w swoją prawą stronę. Przyjmuje się, że tam właśnie stała figura Archanioła Gabriela. Nad figurą Marii w niszy znajduje się także wyrzeźbiona gołębica. Ma rozpostarte skrzydła pomalowane srebrną farbą. Dziób i nogi ptaka mają złoty kolor. Jest to wyobrażenie Ducha Świętego.
Charakterystyczna poza Marii, wskazuje na to, że cała scena była wzorowana na drzeworycie Zwiastowania autorstwa Albrechta Dürera. Należy on do cyklu Mała Pasja Drzeworytnicza, wydanego pod koniec pierwszego dziesięciolecia szesnastego wieku.